Tudományos vizsgálat zajlott vasárnap a fogaskerekű vonalán, egy „mérőműszerrel felszerelt és maximális terhelésű” villamossal végeztek méréseket – közölte a BKV Facebook-oldalán.
Ahogy az Index is beszámolt róla, november 3. és 9. között karbantartás miatt nem közlekedett a fogaskerekű, a vágányzár utolsó napján a Tátra villamossal méréseket végeztek az adhéziós (fogasléc nélküli) meghajtás működőképességéről.
A vizsgálat célja, hogy a majdani rekonstrukció előtt elméletileg megalapozott, és a gyakorlatban validált válaszokat kapjunk arra, hogy az adhéziós meghajtás működőképes-e ezen a meredek pályán
– írták, hozzátették, hogy a budai fogaskerekű vasutat 1874-ben adták át, műszaki állapota miatt időszerű volt a pálya megújítása.
(Borítókép: BKV Zrt.)
Olvasd tovább itt: index.hu
