Black Friday egész novemberben? – Mutatjuk, hogyan vernek át a kamu akciókkal!

Black Friday egész novemberben? – Mutatjuk, hogyan vernek át a kamu akciókkal!



Black Friday egész novemberben? – Mutatjuk, hogyan vernek át a kamu akciókkal!
A leggyakoribb trükk: előre megemelik az árakat  

A Black Friday egyik legtipikusabb átverése, hogy az üzletek még az akciók előtt megemelik a termékek árát, majd a „leárazás” napján a korábbinál magasabb összeget tüntetik fel eredeti árként. Így úgy tűnik, mintha akár 40–50 százalékos kedvezményt is adnának. A valóságban azonban sokszor csak néhány százalékról vagy semmilyen árengedményről nincs szó. 

Az elektronikai cikkeknél különösen gyakori ez a gyakorlat, ugyanis a novemberi roham idején rengetegen keresnek televíziót, laptopot, okostelefont, így a kereskedők is jobban építenek a kedvezmények által okozott pszichológiai nyomásra. Ráadásul a vásárlók ilyenkor sokszor figyelmetlenebbek, hajlamosak csak a nagy kedvezmény százalékát nézni, nem pedig az ártörténetet

Sokan a műszaki termékeket keresik ilyenkor, hiszen általában ezek nagy összegű termékek – A kép illusztráció!Korlátozott készlet: amikor valójában nincs is mit megvenni 

A másik tipikus trükk, amikor a boltok olyan termékeket hirdetnek hatalmas kedvezménnyel, amelyekből csak minimális, akár pár darab van készleten. Így bár a vásárló megpróbálná megrendelni a kiválasztott terméket, de mire a kosárhoz ér, a rendszer már azt írja: „A termék elfogyott.” Így a termék ugyan sok embert bevonzott, de reálisan alig jutott valaki az akciós darabokhoz. 

Egyes üzletek pedig kizárólag olyan modelleket tesznek akciós címkével, amelyek már kifutó termékek, esetleg régi sorozatok, így a valóságban nem is jelent valódi megtakarítást a különbség. 

Ebben a hónapban sokan túl is vásárolják magukat 

A Black Friday mára globálisan is egész novemberre kinőtte magát. Ilyenkor özönlenek a hirdetések, néhol early (azaz: korai) Black Friday akciók is felbukkannak. Az akcióözön persze nemcsak a kedvezményekről szól, hanem arról is, hogy a kereskedők hogyan alakítgatják át a fogyasztási szokásainkat. 

Olvasd tovább itt: ripost.hu