
A leggyakoribb trükk: előre megemelik az árakat
A Black Friday egyik legtipikusabb átverése, hogy az üzletek még az akciók előtt megemelik a termékek árát, majd a „leárazás” napján a korábbinál magasabb összeget tüntetik fel eredeti árként. Így úgy tűnik, mintha akár 40–50 százalékos kedvezményt is adnának. A valóságban azonban sokszor csak néhány százalékról vagy semmilyen árengedményről nincs szó.
Az elektronikai cikkeknél különösen gyakori ez a gyakorlat, ugyanis a novemberi roham idején rengetegen keresnek televíziót, laptopot, okostelefont, így a kereskedők is jobban építenek a kedvezmények által okozott pszichológiai nyomásra. Ráadásul a vásárlók ilyenkor sokszor figyelmetlenebbek, hajlamosak csak a nagy kedvezmény százalékát nézni, nem pedig az ártörténetet.
Sokan a műszaki termékeket keresik ilyenkor, hiszen általában ezek nagy összegű termékek – A kép illusztráció!Korlátozott készlet: amikor valójában nincs is mit megvenni
A másik tipikus trükk, amikor a boltok olyan termékeket hirdetnek hatalmas kedvezménnyel, amelyekből csak minimális, akár pár darab van készleten. Így bár a vásárló megpróbálná megrendelni a kiválasztott terméket, de mire a kosárhoz ér, a rendszer már azt írja: „A termék elfogyott.” Így a termék ugyan sok embert bevonzott, de reálisan alig jutott valaki az akciós darabokhoz.
Egyes üzletek pedig kizárólag olyan modelleket tesznek akciós címkével, amelyek már kifutó termékek, esetleg régi sorozatok, így a valóságban nem is jelent valódi megtakarítást a különbség.
Ebben a hónapban sokan túl is vásárolják magukat
A Black Friday mára globálisan is egész novemberre kinőtte magát. Ilyenkor özönlenek a hirdetések, néhol early (azaz: korai) Black Friday akciók is felbukkannak. Az akcióözön persze nemcsak a kedvezményekről szól, hanem arról is, hogy a kereskedők hogyan alakítgatják át a fogyasztási szokásainkat.
Olvasd tovább itt: ripost.hu
