Az Árpád híd és a Rákóczi híd viszik el a dunai átkelések 40-42 százalékát, közülük az Árpád híd állapota „közepesen rossz” – jelentette ki az InfoRádióban Kőrösi Koppány, a Budapest Műhely alapítója, kutatási és elemzési igazgatója, úgy vélekedve, hogy „egy jó erős karbantartással az Árpád híd még hosszú ideig szolgálhatna minket, viszont nagyon sok a korrózió a hídon, nagyon erősen oda kellene rá figyelni. A Rákóczi híd viszonylag fiatal, viszont az átadása óta nem került sor rajta felújításra. Nem igényli még a felújítást, 2011-re újrafestették, de sajnos a víz fölötti részeket nem, itt is viszonylag kisebb munkákkal megúszták”.
A műsorból az is kiderült, hogy a hidaknak 30-40-50 évente nagy felújításon kell átesniük, ezek között pedig állandó állapotfenntartást igényelnek. A nemrég felújított Lánchíd kiváló állapotban van, bár Kőrösi Koppány úgy látja, hiba volt lezárni – bizonyos kivételekkel – a közúti forgalom elől.
Amikor 2010–2012-ben felmérték az összes budapesti híd állapotát, akkor a szakemberek között azon ment a vita, hogy melyik híddal kezdjék, a Lánchíddal vagy a Petőfi híddal, mind a kettő ugyanolyan rossz állapotban volt. A legnagyobb baj a Petőfi hídnál, hogy maguk a tartószerkezetek, az alapszerkezetek korrodálódtak el rettenetesen
– hívta fel a figyelmet Kőrösi Koppány, hozzátéve, hogy a Petőfi hidat 1980-ban újították fel, tehát 45 éve, miközben a korróziógátló festékek élettartama 20 év. A Budapest Műhely alapítója nem gondolja, hogy balesetveszélyes lenne a híd, vagy belátható időn belül le kellene zárni, de ha előbb-utóbb nem történik semmi, akkor forgalomkorlátozásra lehet szükség.
(Borítókép: Szollár Zsófi / Index)
Izgalmas történetek, rejtett kincsek, érdekes épületek – nem csak budapestieknek.
MEGVESZEM

Olvasd tovább itt: index.hu
