
15,5 millió forint kártalanítást ítéltek meg a különböző légitársaságok utasainak csak az év első nyolc hónapjában – derült ki a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) kedden reggel kiadott közleményéből. Az NKFH szerint csak az idén nyár végéig több mint 330 fogyasztói panasz érkezett a hatósághoz, melyek javarészt a légijáratok törléséhez, jelentős késésekhez és hiányos tájékoztatáshoz kapcsolódtak.
Az NKFH szakmai irányításával a kormányhivatalok hivatalból is indítottak ellenőrzéseket, azaz nemcsak a hatósághoz beérkezett fogyasztói panaszok alapján indultak vizsgálatok. Többek között próbavásárlásokat tartottak a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok kiszűrésére, vizsgálták a telefonos ügyfélszolgálatokat – az emelt díjas hívások miatt –, valamint ellenőrizték a légitársaságok honlapján található tájékoztatásokat is.
A próbavásárlásoknál – mint írták – kiderült, hogy a társaságok nem biztosították a szóbeli panasztétel lehetőségét, vagy nem volt megfelelő a díjtájékoztatás.
Mind a fogyasztói beadványok, mind a hivatalból indult eljárások alapján a hatóság összesen 91 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a légitársaságokra – fűzte hozzá a közlemény.
A NKFH rögzítette, hogy a tavalyi évhez képest idén nyáron érezhetően kevesebb járattörlés és késés fordult elő, ami többek között a határozott hatósági fellépésnek volt köszönhető.
Az NKFH és a kormányhivatalok azonban itt nem állnak meg, továbbra is ellenőrzik a légitársaságokat azért, hogy minden utas megkapja a neki járó tájékoztatást, segítséget és kártalanítást
– fogalmazott a hatósági közlemény.
Olvasd tovább itt: 24.hu
