Visszatért a Vonatinfó replikája, aminek eredetijét fél éve vonták ki a forgalomból. Most a MÁV egy új, a vasúti közlekedés és késések figyelésére alkalmas térképes verzióval állt elő, mely a vállalat MÁVPlusz weboldalán és az applikációjában is elérhető – írja a 444.
Az új felület színkódolása – elődjével szemben – már nem a késések mértékét mutatja négyes skálán, hanem a járat típusát jelzi az alábbi felosztás szerint:
InterCity – sötétkékInterRégió és sebesvonat – zöldSzemélyvonat – világoskékZónázó – kék és sárgaHév – járattól függő szegélyben zöld körTramTrain – sárga
A friss verzióban az adott vonatra kattintva, valamint a ráhúzásával lehet megtekinteni a késést. Enélkül a térkép csupán a 20 perc feletti kését felhalmozó vonatok mellé tesz egy poros pontot. Nem véletlen, hisz ilyenkor jár vissza a jegyár fele.
A magyarországi vasútforgalmat követő interaktív térképek körül fél éve gyűrűzik társadalmi vita, miután Lázár János, építési és közlekedési miniszter arra hivatkozva függesztette fel az eredeti oldal működését, hogy a vonatokat nem kell térképre tenni. Ha valakinek késik a járata, azt úgyis tudja – indokolta.
A funkciónak persze idővel megjelentek a hiánypótló alternatívái: A Magyar Közlekedési Klub létrehozott egy új vonatinfó oldalt, amelyen követni lehet a személyvonatok mozgását. A szervezet szerint, a nyári vonatinfo-gate óta több ilyen oldal is működik, de több funkcióban is elmaradtak a korábbitól. Önkéntes fejlesztők pedig összerakták a – Lázár kiakadása miatt rövid úton megszüntetett – holavonat.hu oldalt.
Vitézy Dávid szerint Lázár János utasítására, a MÁV szerint az innováció jegyében szüntették meg a szolgáltatást, amiről azt talán senki nem vitatja, hogy évek óta szívesen használja mindenki, aki vonatkozik, vagy vár valakit. A Vonatinfó nagy előnye volt, hogy könnyen áttekinthető helyzetképet mutatott egy országos térképen a vasúti közlekedés aktuális állapotairól. Vitézy szerint Lázár a késéseket nem megszüntetni akarja, csak letagadni.
Olvasd tovább itt: hvg.hu
